اداره کل امور رفاهی اداره کل امور رفاهی

چشم انداز رفاهی چشم انداز رفاهی

چشم انداز:
ایجاد نظام جامعی از امکانات، برنامه‌ها و خدمات رفاهی به منظور بهبود و افزایش سطح کمی و کیفی رفاه کارکنان دانشگاه.

ماموریت:
مدیریت رفاهی نقش تأثیرگذار و مهمی در شکل‌گیری انگیزه، پتانسیل کارکنان و بهبود عملکرد آن سازمان دارد. یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری کارکنان تأمین نیازهای رفاهی آنهاست. اداره کل امور رفاهی دانشگاه نیز با ترسیم چشم‌انداز و تعریف مأموریتدر پی ارائه مجموعه‌ای از خدمات، امکانات و فعالیت‌های بیشتر و با کیفیت مطلوب‌تر در بخش‌های مختلف رفاهی از جمله بیمه، تسهیلات مالی، گردشگری و... می‌باشد که منتج به بهبود کیفیت رفاهی زندگی و ایجاد رضایتمندی همکاران دانشگاهی شود. تحقق فعالیت‌های رفاهی را می‌توان با مدیریتی صحیح و با مشارکت سه جانبه دانشگاه، امور رفاهی و به خصوص آحاد کارکنان دانشگاهی و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل سازمانی در مدت زمانی مناسب به نقطه‌ای مطلوب رساند تا در بخش‌های مختلف سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا اهداف مورد نظر را محقق سازد و در این راستا اهداف و فعالیت‌های زیر را دنبال می‌کند.

اهداف:

  • توسعه رفاه عینی و ذهنی یا مادی و معنوی کارکنان؛
  • ارتقا سطح رفاه زندگی کارکنان با برنامه‌ریزی و نظارت بر اقدامات رفاهی مبتنی بر رعایت کرامت انسانی؛
  • شناسایی نیازهای مختلف رفاهی همکاران دانشگاهی؛
  • بهره‌مندی مؤثر از ظرفیت‌های موجود دانشگاه در بخش‌های مختلف رفاهی؛
  • شناسایی و بررسی ظرفیت‌های مختلف سرمایه گذاری جهت عملیاتی کردن در بخش‌های مختلف؛
  • ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و ظرفیت سازی در بخش رفاهی؛
  • تشویق و ایجاد انگیزش به منظور بالا بردن عملکرد فردی و اداری در سازمان با ارائه خدمات رفاهی به آنها؛
  • توسعه ارتباطات رفاهی دانشگاه با حضور فعال و اثر بخش در نهادها و سازمان‌های عالی رفاهی دانشگاهی، استانی، ملی؛
  • به اشتراک گذاری خدمات رفاهی با سایر دانشگاه‌ها به منظور توسعه ارتباطات دانشگاهی و توسعه خدمات رفاهی به کارکنان؛
  • توانمند سازی همکاران در جهت مشارکت مؤثر در امور رفاهی؛
  • ایجاد پایگاه اطلاعاتی رفاهی کارکنان.

فعالیت‌ها:

  • ارتباط مستمر با نمایندگان رفاهی واحدهای دانشگاه به منظور مشارکت، تبادل نظر و دیدگاه‌های رفاهی همکاران؛
  • به‌روزرسانی اطلاعات رفاهی در سایت اداره کل به منظور دسترسی سریع به آخرین اطلاعات؛
  • رسیدگی به امور بیمه کارکنان بر اساس قراردادهای جاری از طریق استقرار نمایندگان بیمه‌های تکمیلی درمان به منظور تسهیل در امور بیمه‌ای؛
  • ایجاد فرصت‌های رفاهی از جمله برگزاری تورهای گردشگری، بازدید از موزه‌ها، سالن‌های سینما، تئاتر، باشگاه‌ها، باغاتو... در قالب قرارداد؛
  • عقد قرارداد با شرکت‌های خدمات رفاهی با هدف ارائه خدمات مطمئن، سریع وآسان؛
  • مدیریت و نظارت بر عملکرد واحدهای اقامتی، گردشگری و تفریحی دانشگاه؛
  • برگزاری جلسات مشترک با دانشگاه‌های کشور به‌ویژه دانشگاه‌های سطح یک با هدف تبادل تجربیات و هم افزایی امکانات رفاهی؛
  • راه اندازی سامانه جامع امور رفاهی برای ثبت و پیگیری درخواست‌ها در بخش‌های مختلف رفاهی؛
  • ارائه تسهیلات خرید کالاها و تجهیزات مورد نیاز همکاران با شرایط ویژه تخفیفی و تقسیطی؛
  • افزایش میزان اعتبار صندوق‌های رفاهی به منظور افزایش رقم و تعداد تسهیلات مالی اعطایی به همکاران؛
  • تدوین و ارائه گزارش عملکرد رفاهی دانشگاه حسب نیاز.