روز جهانی گردشگری

تعداد بازدید:۱۵۶۱
سازمان جهانی گردشگری، شعار امسال روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۰ را به نام " سال گردشگری و توسعه مناطق روستایی " انتخاب نموده است.

روز جهانی گردشگری چه روزی است؟

سازمان جهانی گردشگری، شعار امسال روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۰ را به نام " سال گردشگری و توسعه مناطق روستایی " انتخاب کرده است؛ روزی که همه ساله در تاریخ ۲۷ سپتامبر مهرماه) جشن گرفته می‌شود.

 

میزبان روز جهانی گردشگری ۲۰۲۰

سالانه روز جهانی گردشگری به میزبانی یکی از کشورهای دنیا برگزار می‌شود که در امسال برای نخستین‌بار در چهلمین سالگرد خود در اقدامی بی‌سابقه توسط چندین کشور انجام شد. کشورهایی که میزبانی روز جهانی گردشگری ۲۰۲۰ بر عهده دارند عبارت‌اند از: آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، اروگوئه و شیلی که در کنار هم گروه کشورهای " مرکوسور " را تشکیل می‌دهند. این میزبانی چندگانه باعث تجلی روح همکاری و یگانگی در میان کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری می‌شود، چیزی که در این روزهای شیوع کرونا در جهان و ضربه سخت صنعت گردشگری از آن، به شدت به آن نیاز دارند.

علاوه بر گرامیداشت، در ۲۷ سپتامبر سازمان جهانی گردشگری شعاری مرتبط با این موضوع را مطرح می‌کند و همچنین میزبانی این روز به‌عنوان یکی از کشورهای عضو سازمان ملل انجام می‌گیرد. در بخش زیر شعار و میزبان‌های ۱۰ سال اخیر را می‌توانید ملاحظه کنید.

۲۰۱۰: " گردشگری و تنوع زیستی" به میزبانی چین

۲۰۱۱: " اتصال فرهنگ‌ها " به میزبانی مصر

۲۰۱۲:" گردشگری و انرژی پایدار " به میزبانی اسپانیا

۲۰۱۳:" گردشگری و آب، حفاظت از آینده‌ی مشترک" به میزبانی مالدیو

۲۰۱۴:" گردشگری و توسعه‌ی جامعه" به میزبانی مکزیک

۲۰۱۵:" یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت" به میزبانی بورکینافاسو

۲۰۱۶:" گردشگری برای همه، ترویج دسترسی جهانی" به میزبانی تایلند

۲۰۱۷: " گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه " به میزبانی قطر

۲۰۱۸:" گردشگری و تحول دیجیتالی" به میزبانی پنوم پن

۲۰۱۹:" گردشگری و مشاغل؛ آینده‌ای بهتر برای همه " به میزبانی هند

شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۰: توسعه مناطق روستایی

هر ساله در این تاریخ، سازمان جهانی گردشگری شعاری به مناسبت روز جهانی گردشگری اعلام می‌کند که در سال ۲۰۲۰ این شعار "گردشگری و توسعه مناطق روستایی" نام گرفت. انتخاب این شعار از سوی سازمان ملل اهمیت بالای مناطق روستایی را بار دیگر در این صنعت یادآوری کرد. بسیاری از این مناطق روستایی به دلیل آداب و فرهنگ مخصوص به خود و جاذبه‌های توریستی متنوع مقصد بسیاری از گردشگرانی هستند که از کلان شهرها به آن سفر می‌کنند. بنابراین کمک به ترویج گردشگری از مهم‌ترین تحولاتی خواهد بود که توسعه مناطق روستایی می‌تواند به همراه داشته باشد.

‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: دانشگاه تهران گردشگری روز جهانی گردشگری 2020


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.