واحد وام و تسهیلات مالی

 

واحد وام و تسهیلات مالی به منظور رفع نیازهای مالی کارکنان در مواقع ضروری و ایجاد تسهیلات لازم جهت رفاه همکاران دانشگاهی، اقدامات و فعالیت‌های ذیل را در اختیار آنها قرار می‌دهد:

وام صندوق رفاه کارکنان

پرداخت وام صندوق رفاه کارکنان: تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال به اعضا هیأت علمی، کارکنان و بازنشستگان، که با مراجعه به سامانه وام و دریافت کد نوبت همکاران محترم می‌توانند در نوبت وام قرار می‌گیرند.(این وام به صورت قرض‌الحسنه می‌باشد)

شرایط وام صندوق رفاه کارکنان

۱. مبلغ وام صندوق رفاه کارکنان حداکثر سه برابر موجودی و تا سقف ۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

۲. دوره بازپرداخت: ۲۴ ماهه

۳. اقساط ماهیانه: ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (دو میلیون و پانصد هزار تومان)

* همکاران محترمی که بیمه بازنشستگی آنان تأمین اجتماعی می‌باشد، و سابقه بالای ۲۸ سال دارند، نمی‌توانند متقاضی و ضامن وام شوند.


قابل‌توجه کلیه همکاران محترم، رؤسا و معاونین محترم دانشکد گان، دانشکده‌ها، مراکز، مؤسسات و واحدهای ستادی دانشگاه تهران

شماره کارت حساب سپرده جدید صندوق قرض الحسنه رفاه نزد بانک مهر ایران شعبه انقلاب کد ۳۰۲۲ جهت اطلاع همکاران محترم دانشگاه و واریز وجه بابت افزایش سرمایه توسط اعضا به شماره کارت (۷۹۳۴-۰۵۰۹-۷۳۷۰-۶۰۶۳)


شرایط درخواست وام
۱. نداشتن بدهی به صندوق رفاه
۲. داشتن توان بازپرداخت وام بر اساس فرمول زیر (میزان اقساط وام بایستی از توان بازپرداخت وام کمتر باشد)
توان بازپرداخت = (حکم-کسورات قانونی) *۷۵% – اقساط وام‌های دیگر
۳. چنانچه بیمه بازنشستگی متقاضی تأمین اجتماعی باشد ترجیحاً در ۲ سال منتهی به پایان خدمت متقاضی وام نشود.

۴. بعد از تکمیل موجودی افراد می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه hrs.ut.ac.ir و انتخاب گزینه" مدیریت کارتابل" _"امور رفاهی" از قسمت سامانه‌های رفاهی اقدام به ثبت نام نمایند.


شرایط لازم برای ضامن
۱. ضامن بایستی از همکاران رسمی یا پیمانی انتخاب شود.
۲. همکارانی که بیمه بازنشستگی آنان تأمین اجتماعی می‌باشد در سه سال پایان خدمت نمی‌توانند به عنوان ضامن انتخاب شوند.
۳. کارمندان قراردادی و موظفین نمی‌توانند به عنوان ضامن معرفی شوند.
۴. در صورت قطع همکاری ضامن یا وام گیرنده با دانشگاه، وام گیرنده موظف است سریعاً وضعیت خود را به اطلاع اداره کل امور رفاهی دانشگاه رسانده و در زمینه جایگزینی ضامن جدید اقدام نماید.


وام قرض الحسنه مهر ایران

پرداخت وام قرض الحسنه مهر ایران:

همکاران محترم متقاضی وام قرض الحسنه مهر ایران جهت تکمیل فرایند درخواست وام خود از طریق اپلیکیشن بانک قرض الحسنه مهر ایران با در دست داشتن مدارک شخصی و شغلی نسبت به ارسال و تکمیل درخواست اقدام نمائید.

  • • مدارک شخصی (وام گیرنده و ضامن) شناسنامه و کارت ملی
  • • مدارک شغلی (وام گیرنده و ضامن) کسر از حقوق، فیش و حکم کارگزینی
  • • ابتدا اپلیکیشن بانک قرض الحسنه مهر ایران را نصب و مسیر زیر را ادامه دهید.

همکاران محترم جهت دریافت راهنمای فرایند و نحوه درخواست تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران اینجا را کلیک فرمائید.


وام صندوق عدل پرور

پرداخت وام صندوق عدل پرور: با تأیید مدیر کل امور رفاهی، برای همکارانی که دارای شرایط خاص می‌باشند و افراد معرفی شده، از طریق واحد مددکاری، پرداخت می‌گردد (قابل ذکر است این وام به صورت قرض‌الحسنه می‌باشد).

انعقاد تفاهم نامه با بانک‌ها، جهت دریافت تسهیلات و معرفی همکاران دانشگاه که می‌توانند در صورت نیاز از آن بهره مند گردند:

اعطای تسهیلات در قالب تسهیلات مرابحه بانک تجارت (سررسید یک ساله قرارداد از‬ تاریخ: ۰۶/‏۰۷/‏۱۳۹۹‬ الی ۰۶/‏۰۷/‏۱۴۰۰): بر اساس توافقات حاصله با بانک تجارت، تسهیلات در قالب قرارداد عقد مرابحه به همکاران دانشگاه پرداخت می‌گردد.

سقف وام: ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال با اقساط: ۶۰ ماهه.

مدارک مورد نیاز و شرایط دریافت تسهیلات مذکور (فایل پیوست) خواهشمند است متقاضی دریافت تسهیلات مورد نظر، مطابق فرایند ذکر شده اقدام لازم را به عمل‌آورند.

(جهت دریافت وام مرابحه بانک تجارت نیاز به معرفی یک نفر ضامن رسمی / ‏پیمانی‬ و همچنین ثبت کد ملی متقاضی و ضمن الزامی می‌باشد.)


وام قرض‌الحسنه بانک ملت

وام قرض‌الحسنه بانک ملت (سررسید یک ساله قرارداد از‬ تاریخ: ۰۴/‏۰۶/‏۱۳۹۹‬ الی ۰۴/‏۰۶/‏۱۴۰۰): وام قرض‌الحسنه چهار درصد با سقف ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (پنج میلیون تومان) برای همکارانی که دارای شرایط خاص می‌باشند با بازپرداخت ۲۴ ماهه (مبلغ قسط ماهیانه: ۲,۲۷۰,۰۰۰ ریال) برقرار گردیده است، اولویت دریافت‌های وام به شرح ذیل می‌باشد:

۱ - بیماری‌های خاص

۲ - ازدواج

۳ - خرید و رهن منزل

۴ - شهریه فرزند

متقاضیان ارجمند در صورت داشتن شرایط لازم (مندرج در پیوست‌های مربوطه) می‌توانند تقاضای خود را از طریق اتوماسیون اداری یا نامه مکتوب به اداره کل امور رفاهی ارسال نمایند، بدیهی است پس از بررسی لازم در صورت واجد شرایط بودن و مشروط به تأمین منابع لازم و بر اساس اعتبار ماهیانه و زمان ارسال تقاضا در نوبت معرفی و دریافت تسهیلات قرار خواهند گرفت.


لازم به توضیح است پس از نهایی شدن لیست واجدین شرایط و صدور معرفی نامه، همکاران محترم با ملاحظه رونوشت معرفی نامه صادره توسط اداره کل امور رفاهی می‌توانند جهت دریافت اصل معرفی نامه به دبیرخانه سازمان مرکزی مراجعه و به همراه مدارک لازم (مندرج در پیوست‌های مربوطه) به بانک ملت شعبه دانشگاه مراجعه نمایند.

بر اساس توافقات حاصله در صورت تشکیل پرونده و تکمیل بودن مدارک، تسهیلات مربوطه ظرف مدت ۷۲ ساعت قابل اعطا می‌باشد.

جهت د‌‌‌‌‌‌‌انلود مدارک پیوست بخشنامه کلیک نمائید.

 

وام مسکن اعضای هیأت علمی
وام مسکن اعضای هیأت علمی وزارت علوم: به پیوست نامه شماره ۲٫۲۴۳۴۹۹ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ اداره اعتبارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه‌ها به مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال- بیست میلیارد ریال و با نرخ سود مصوب و دوره باز پرداخت حداکثر ۲۰ سال و همچنین برای نخستین بار تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال- پنج میلیارد ریال با نرخ مصوب و باز پرداخت ۵ ساله جهت استحضار ارسال می‌گردد. لازم به توضیح است اعضای محترم هیأت علمی که تا کنون وام مسکن دریافت ننموده‌اند، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره مند گردند.‌‌‌‌‌‌‌

درخواست وام مسکن اعضای محترم هیأت علمی: کد رهگیری ملک، آدرس محل خریداری شده، شماره موبایل و پیوست حکم کارگزینی الزامی می‌باشد.


وام بانک ملت

وام بانک ملت ((تا پایان سال ۱۳۹۹)): تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال که به صورت کارت اعتباری در اختیار همکاران قرار می‌گیرد.

درخواست وام بانک ملت با سود ۱۵%( تا پایان سال ۱۳۹۹): ابتدا درخواست از طریق اتوماسیون و بعد مبلغ وام را مشخص نمایند.

وام بانک سپه (اتمام قرارداد): در راستای ارائه تسهیلات به دانشگاهیان محترم و بر اساس توافقات حاصله بین دانشگاه تهران و بانک سپه، هماهنگی لازم جهت اعطای تسهیلات از قرار ۵۰۰ فقره وام به مبلغ ۲ میلیارد ریال با سود ۱۸% جهت استفاده همکاران ارجمند فراهم گردیده است:

متقاضیان گرامی قبل از ارسال تقاضا حتماً نکات ذیل را مد نظر داشته باشند:

  • نداشتن چک برگشتی و اقلام معوق نزد سیستم بانکی کشور.
  • نداشتن ضمانت متقابل بین متقاضی تسهیلات و ضامنین.
  • عدم دارا بودن تعهدات مستقیم و غیر مستقیم (سررسید گذشته یا معوق و یا مشکوک الوصول) در سیستم بانکی کشور.
  • این وام دارای ۱۰% مسدودی می‌باشد.

همکاران محترم با ملاحظه رونوشت معرفی نامه صادره توسط اداره کل امور رفاهی می‌توانند جهت دریافت اصل معرفی نامه به دبیرخانه سازمان مرکزی مراجعه و به همراه مدارک لازم پیوست به بانک سپه شعبه میدان جمهوری اسلامی، کد: ۱۵۰۳۱۶۲ مراجعه نمایند.

شرایط و مدارک جهت افتتاح حساب و تشکیل پرونده تسهیلات (وام گیرنده و ضامن).

شرایط و مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات.

جدول اقساط تسهیلات.


وام بانک سامان

وام بانک سامان: تسهیلات مختلف (با سود ۲۳ درصد) شامل کارت اعتباری، خرید مسکن، تعمیر منزل، ودیعه مسکن و خرید خودرو در اختیار همکاران قرار می‌گیرد.

درخواست وام بانک سامان: ابتدا نوع تسهیلات را مشخص و درج نام پدر و کد ملی افراد در نامه درخواستی الزامی می‌باشد.

دانلود فایل شرایط دریافت تسهیلات بانک سامان کلیک نمائید


نظرسنجی واحد وام و تسهیلات مالی، اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران

ا توجه به اهمیت موضوع تکریم ارباب رجوع و لزوم آگاهی از نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده شما همکاران گرامی با هدف بهبود خدمات رسانی، با تکمیل اطلاعات فرم‌های مربوطه این اداره را یاری نمائید.