UNWTO اعلام کرد:

گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز: شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳

تعداد بازدید:۱۷۶۷
سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، شعار روز جهانی گردشگری را «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» اعلام و بر سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمند‌تر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه، تاکید نمود.
گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز: شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، شعار روز جهانی گردشگری را «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» (Tourism and Green Investment) اعلام نمود و بر سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمند‌تر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه، تاکید کرد.

سفر و گردشگری یکی از جذاب‌ترین تجربیات زندگی بشر است اما در کنار لذت ناشی از سفر، این صنعت بزرگ یکی از تأثیرگذارترین صنایع جهان به شمار می‌رود. از این رو، هدف گرامیداشت روز جهانی گردشگری، افزایش آگاهی جوامع و دولت‌ها از ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی صنعت سفر و گردشگری و سهمی است که این بخش می‌تواند در دستیابی به اهداف توسعه پایدار داشته باشد.

روز جهانی گردشگری که با نام روز جهانی جهانگردی نیز شناخته می‌شود هر ساله در ۲۷ سپتامبر در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. روز جهانی گردشگری بهانه‌ای است تا ملت‌های سراسر جهان از اهمیت و تأثیر صنعت بزرگ سفر و گردشگری بر جوامع، اقتصاد، فرهنگ، سیاست، توسعه پایدار و … آگاه شوند و توجه بیشتری به این صنعت داشته باشند. امروزه صنعت گردشگری به‌عنوان پایه اساسی در توسعه شناخته می‌شود و به‌خوبی در حال پیشرفت است؛ به همین دلیل، گردشگری در همه مناطق جهان در دستور کار دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته است و در عین حال بسیاری از مقاصد و کسب‌وکارها، با چالش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی مانند نقش گردشگری در تغییرات اقلیمی، سازگار می‌‌شوند.

در نهایت روز جهانی گردشگری فرصتی است تا دولت‌ها و ملت‌ها بار دیگر به اهمیت سفر و گردشگری پی ببرند و زیرساخت‌ها را برای توسعه هر چه بیشتر این صنعت مهیا کنند.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در آغاز دهه ۸۰ میلادی، ۲۷ سپتامبر را به‌عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری کرد و هر ساله شعاری را برای گرامیداشت این روز اعلام می‌کند. در سال ۲۰۲۳ میلادی، روز جهانی گردشگری با شعار «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» (Tourism and Green Investment) جشن گرفته می‌شود. گفتنی است مراسم اصلی روز جهانی گردشگری در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ (۵ مهر ۱۴۰۲) در کشور عربستان و به میزبانی ریاض برگزار می‌شود.

به‌همین مناسبت اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران، فرارسیدن پنجم مهرماه، روز جهانی گردشگری را به تمامی همکاران ارجمند، گردشگران و فعالان این صنعت که مسئولانه و مشتاق در این راه گام برمی‌دارند را تبریک عرض نموده و موفقیت و پیشرفت روزافزون را برای ایشان آرزومند ست.

گردشگری، راهیست برای برقراری صلح و آرامش، تبادل فرهنگی و ایجاد توسعه پایدار.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: دانشگاه تهران اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع روز جهانی گردشگری


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.