با هدف ارائه خدمات مسافرتی، تفریحی و گردشگری به همکاران و بازنشستگان دانشگاه تهران

مجموعه گردشگری وتفریحی توچال-(اتمام قرارداد)

تعداد بازدید:۴۹۷۴
پیرو این تفاهم نامه، استفاده از امکانات مجموعه تفریحی و ورزشی توچال برای کلیه کارکنان شاغل و بازنشسته دانشگاه فراهم شد.
مجموعه گردشگری وتفریحی توچال-(اتمام قرارداد)

به اطلاع می‌رساند پیرو انعقاد تفاهم نامه آبان ماه ۱۴۰۲ اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران و مجموعه تفریحی ورزشی توچال‌‌‌‌‌‌‌، کلیه همکاران و بازنشستگان ارجمند دانشگاه می‌توانند با ارائه معرفی نامه و کارت پرسنلی معتبر، تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ از خدمات (اقامتی، تفریحی، ورزشی، گردشگری و …) با تعرفه ویژه دانشگاه تهران استفاده نمایند.

چرا به مجموعه گردشگری مجموعه تفریحی ورزشی توچال برویم؟

  • از جمله دیدنی‌ها و تفریحات تهران مانند بام تهران، تله کابین، سورتمه، پیست اسکی، تله سیژ، بانجی جامپینگ، سقوط آزاد و مجموعه‌های ورزشی و … را در خود جای داده است.
  • طولانی‌ترین خط تله کابین و سورتمه کشور را در خود جای داده است.
  • پیست اسکی توچال یکی از محبوب ترین پیست اسکی‌های تهران به حساب می‌آید.
  • توچال اصلی ترین مقصد کوه نوردی شمال تهران و یکی از بهترین تفریحات تهران است.
  • پیست اسکی توچال نزدیک ترین پیست اسکی به پایتخت محسوب می‌شود.
  • سکوت و آرامش توچال به ویژه در ایام هفته می‌تواند به شما در تجدید انرژی و روحیه کمک کند.
  • بام تهران، بهترین مکان تماشای پایتخت از فراز بلندی‌هاست.
  • مسیر تندرستی توچال یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی تهران محسوب می‌شود.
  • آب و هوای تمیز و متفاوت این قسمت از پایتخت می‌تواند شما را به وجد بیاورد.

تفریحات توچال

تفریحات توچال آن‌قدر متعدد و متنوع است که مسلماً نمی‌توانید در یک روز همه آن‌ها را تجربه کنید. اما باید با همه آن‌ها آشنا باشید با بتوانید به خوبی برای لذت بردن از آن‌ها، برنامه‌ریزی کنید. در ادامه قصد داریم شما را با تمام تفریحات توچال آشنا کنیم.

تله‌کابین توچال، چشم‌اندازی از رشته کوه‌ها

انبوهی از زیبایی و آرامش درست جایی میان دامنه‌های پر برف رشته‌کوه البرز پنهان است. تله‌کابین توچال یکی از طولانی‌ترین خطوط کابل راه در دنیاست. پس از ورود به توچال و طی کردن مسیر جاده سلامتی می‌توانید از امکانات تفریحی و ورزشی بام تهران استفاده کنید. ایستگاه اول تله‌کابین در بام تهران واقع شده است. تله‌کابین توچال شامل ۳ خط کابل راه است که به ایستگاه‌های ۲، ۵ و ۷ (قله) منتهی می‌شود.


امکانات تفریحی-تله کابین توچال با امکانات تفریحی متنوع از قبیل تله کابین، اسکی، سورتمه و....

امکانات ورزشی- انواع باشگاه‌های ورزشی در توچال از قبیل تنیس، تیراندازی با کمان و....

امکانات اقامتی-هتل توچال یکی از هتل‌های مرتفع جهان و کلبه‌های توچال در محیطی دنج و آرام

رستوران و کافی شاپ- انواع رستوران و کفی شاپ برای پذیرایی از مراجعین محترم توچال


 

هتل سه ستاره توچال؛ اقامتی راحت با چشم‌اندازی بی‌نظیر

با طولانی‌ترین تله‌کابین دنیا به مرتفع‌ترین هتل دنیا سفر کنید! هتل توچال آماده حضور شماست تا اقامتی بی‌نظیر را در دل برف‌های رشته‌کوه البرز تجربه کنید. هتل ۳ ستاره توچال در ایستگاه هفتم تله‌کابین و دقیقاً در انتهای مسیر پیست اسکی واقع شده است. برای دسترسی به این هتل می‌توان پس از حضور در ایستگاه هفتم، از تله‌سیژ پیست اسکی استفاده کرد. اگر قصد دارید در هتل توچال اقامت کنید، چشم‌انداز شب‌های آن را از دست ندهید. در شب و هنگامی چراغ‌ها روشن می‌شوند، چشم‌اندازی بی‌نظیر نفس شما را در سینه حذف می‌کند.

هتل توچال اسکی توچال در ارتفاع ۳۵۵۰ متری قرار دارد و اسکی بازان را با ۲۶ اتاق و چهار سوئیت ۷ تا ۸ ماه در سال که دامنه‌های آن با برف پوشانده شده ارائه می‌دهد.

 

سورتمه توچال، هیجان‌انگیزترین سورتمه ایران

یکی از طولانی‌ترین سورتمه‌های ایران را در دل کوهستان تجربه کنید. در اوج هیجان سورتمه می‌توانید تمام تهران را مقابل چشمانتان ببینید. توچال همیشه پر از هیجان است. یکی از این هیجان‌ها که شادی و آدرنالین خاص خودش را با خود به همراه دارد، سورتمه سواری است. سورتمه توچال با طول ۱۴۲۰ متر یکی از طولانی‌ترین سورتمه‌ها در ایران است و قابلیت جابه‌جایی ۲۵۰ نفر در ساعت را دارد.

 

تله سیژ توچال

توچال دو خط تله سیژ دارد. اولی در ایستگاه یک و پایین توچال قرار دارد و به آن تله سیژ توچال می‌گویند. تله سیژ چشمه منظره‌ای متفاوت و زیبا از تهران را در اختیارتان قرار می‌دهد. این خط تله سیژ در حدود یک کیلومتر طول دارد و علاقمندان به طبیعت و ورزش که منطقه بام تهران و ارتفاعات قله توچال را برای پیاده روی و تفریح انتخاب می‌کنند و می‌توانند از این خط برای تردد در این منطقه زیبا استفاده کنند و از مناظر بی نظیر ارتفاعات تهران و پیاده روی لذت ببرند. دومین خط تله سیژ در ایستگاه هفتم و در پیست اسکی توچال واقع شده. این خط شما ارتباط شما از قله تا پایین پیست اسکی و هتل توچال فراهم می‌کند.

پیاده روی در مجموعه تفریحی توچال

کسانی که اهل پیاده روی هستند حتماً در پیاده روی در آب و هوای عالی توچال لذت می‌برند. این منطقه یکی از معدود مکان‌هایی در تهران است که مسیرهای پیاده روی متعدد و جذابی دارد. شما برای پیاده روی می‌توانید از بوستان سلامتی ۱ و ۲، منطقه آبشار و غار و ایستگاه اول استفاده کنید. همینطور مسیر بین پارکینگ اصلی مجموعه تا ایستگاه اول هم به مسیر سلامتی معروف است. مسیر سلامتی با ۲ کیلومتر طول طرفداران زیادی به خصوص در ساعات اول صبحگاهی و عصرها دارد.

کوهنوردی

کسانی که علاقمند به کوهنوردی هستند، مسیر کوهنوردی توچال، مسیری ایده‌آل برای کوهنوردی است. شما از پارکینگ تا ایستگاه اول مسیری ۲ کیلومتری و آسفالت شده را پیش رو دارید. از ایستگاه یک تا ایستگاه ۲ را هم در حدود ۱ ساعت طی خواهید کرد. از ایستگاه دوم به بعد جایی است که کوهنوردی اصلی شروع می‌شود. تا ایستگاه ۵ هیچ‌گونه امکانات رفاهی یا پناهگاهی وجود ندارد.

در ایستگاه ۵ یک رستوران وجود دارد که می‌توانید به استراحت بپردازید و قوای تحلیل رفته خود را بازیابید. از ایستگاه ۵ تا ایستگاه ۷ و البته قله توچال نزدیک چهار ساعت کوه‌پیمایی خواهید داشت. کوهنوردی در این مسیر به خصوص در فصل زمستان نیازمند برنامه ریزی دقیق و امکانات کامل است.

مسیرهای صعود به قله توچال

اگر قصد صعود به قله را دارید، شما می‌توانید از مسیرهای متفاوت زیر به هدف خود برسید:

  • رایج‌ترین مسیر: دربند، شیرپلا، سیاه‌سنگ، قله توچال
  • قدیمی‌ترین مسیر: دربند، دوراهی اوسون، دره اوسون، جان‌پناه اسپیدکمر، ایستگاه هفتم تله‌کابین، قله توچال
  • بوستان جمشیدیه، پناهگاه کلک‌چال، دره پیازچال، قله پیازچال، قله توچال
  • ولنجک، توقف‌گاه چشمه، ایستگاه دوم تله‌کابین، ایستگاه پنجم تله‌کابین، ایستگاه هفتم تله‌کابین، قله توچال
  • درکه، پناهگاه پلنگ‌چال، ایستگاه پنجم تله‌کابین، ایستگاه هفتم تله‌کابین، قله توچال
  • دارآباد، قله دارآباد، قله پیازچال، قله توچال

چطور به توچال برویم؟

آدرس: تهران- بزرگراه شهید چمران- خیابان یمن- انتهای خیابان ولنجک- بام تهران

خودروی شخصی

برای رسیدن به ورودی توچال باید خود را به ولنجک برسانید. سوار خودروی شخصی خود شده و به خیابان ولنجک بروید. این خیابان را تا انتها بالا بروید تا به پارکینگ ورودی توچال برسید. می‌توانید در این قسمت ماشین خود را پارک کنید و بقیه راه را پیاده بروید یا اینکه با استفاده از ماشین‌های برقی، مسیر ورودی توچال تا بام را سواره طی کنید. دقت کنید که پارکینگ بام تهران تنها برای استفاده اسکی بازان و میهمانان هتل است و گروه‌های دیگر نمی‌توانند از این پارکینگ استفاده کنند.

حمل و نقل عمومی

برای رسیدن به انتهای خیابان ولنجک همچنین می‌توانید از اتوبوس خط ۲۲۱ (میدان ولنجک- پایانه شهید افشار) استفاده کنید و در ایستگاه هفدهم از اتوبوس پیاده شوید. از اینجا پیاده یا با استفاده از ماشین‌های گذری می‌توانید به ورودی توچال برسید.


مبلغ بها و نحوه پرداخت

همکاران دانشگاه تهران پس از ارائه معرفی نامه سازمان با قید مشخصات و تعداد استفاده کنندگان در محل گیشه فروش بهای بلیت به شرح ذیل محاسبه و دریافت می‌گردد. (ارائه معرفی نامه همکاران و بازنشستگان ارجمند دانشگاه تهران الزامی می‌باشد. معرفی نامه صادره، توسط شرکت توچال بایگانی و از شما همکاران محترم تحویل گرفته می‌شود)

موضوع تفاهم‌نامه: ارائه تخفیف خدمات شرکت تله‌کابین توچال شامل: ۱- ایستگاه پنج تله‌کابین (رفت و برگشت) ۲- ایستگاه هفت تله‌کابین (رفت و برگشت) ۳- سورتمه ۴- تله سیژ چشمه ۵- سینما سیمولاتور ۶- ماشین برقی ۷- ترن اینکا ۸- هلیکوپتر (کودکان) ۹- زیپ لاین ۱۰- کلبه‌های چوبی

تخفیفات ارائه شده به طرف دوم بر اساس تقویم بهره برداری از خطوط تله کابین، تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ دارای اعتبار می‌باشد.

- استفاده از خدمات ردیف‌های ۱ تا ۹ با ۳۰ درصد تخفیف در تمامی روزهای ایام هفته.

- استفاده از خدمات ردیف‌های ۱۰ با ۳۰ درصد تخفیف در کلیه روزهای ایام هفته و با هماهنگی قبلی.


توصیه‌های قبل از سفر:

*تبصره یک: پذیرش با توجه به ظرفیت ایستگاه‌ها و شرایط جوی و فنی مناسب در ساعات اعلام شده (در وب سایت و صفحه اینستاگرام مجموعه توچال) مقدور می‌باشد.

*تبصره دو: مراجعه‌کنندگان جهت اطلاع از ساعت کاری و اطمینان از باز بودن خطوط تله‌کابین و مساعد بودن شرایط جوی می‌بایست پیش از حضور در مجموعه توچال با تلفن ۲۴۸۷۵۰۰۰ تماس حاصل نمایند.

*تبصره سه: استفاده از پیست اسکی شامل موضوع تفاهم‌نامه حاضر نمی‌باشد.

*تبصره چهار: با توجه به تعمیرات دوره‌ای و استاندارد سازی خطوط، به مدت یک ماه کلیه خطوط تله کابین جهت تعمیرات ادواری تعطیل بوده و طرف دوم هیچ‌گونه ادعایی نسبت به تعطیلی مدت ذکر شده نخواهد داشت.

روش ثبت نام و دریافت معرفی نامه: (ارائه معرفی نامه همکاران و بازنشستگان ارجمند دانشگاه تهران الزامی می‌باشد. معرفی نامه صادره، توسط شرکت توچال بایگانی و از شما همکاران محترم تحویل گرفته می‌شود)

  1. تکمیل نمودن فرم درخواست معرفی‌نامه در سایت اداره کل رفاه و سلامت کارکنان، لطفاً اینجا را کلیک نمائید.
  2. دریافت معرفی‌نامه صادره از دبیرخانه ساختمان مرکزی دانشگاه تهران (طبقه همکف، جناب آقای طاهری). (ارائه معرفی نامه همکاران و بازنشستگان ارجمند دانشگاه تهران الزامی می‌باشد. معرفی نامه صادره، توسط شرکت توچال بایگانی و از شما همکاران محترم تحویل گرفته می‌شود)
  3. تماس با تیم پشتیبانی جهت رزرو و دریافت اطلاعات تکمیلی فقط از طریق شماره‌های اعلام شده.


  • کلیه همکاران و بازنشستگان ارجمند دانشگاه تهران جهت ا‌‌‌‌‌ستفاده از امکانات رفاهی و اقامتی مجموعه تفریحی و ورزشی توچال جهت هماهنگی و دریافت اطلاعات فقط از طریق شماره‌های پشتیبانی اعلام شده نسبت به هماهنگی و رزرو مجموعه اقدام نمایند.

شماره تماس پشتیبانی:

۲۷۲۰ ۰۲۱ -‌‌‌‌‌‌‌ ۰۰۰ ۸۷۵ ۲۴ ۰۲۱

آدرس:

تهران، انتهای خیابان ولنجک -‌‌‌‌‌‌‌

همچنین همکاران ارجمند می‌توانند در صورت نیاز به هرگونه پرسش و یا اخذ اطلاعات تکمیلی با مسئول واحد گردشگری دانشگاه (آقای سنجربیگی) به شماره مستقیم: ۶۶۹۷۲۰۷۷ تماس حاصل فرمایند.

جهت مشاهده وب سایت مجموعه تفریحی و ورزشی توچال اینجا را کلیک نمائید.

 

 

کلید واژه ها: دانشگاه تهران اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.