مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری تله سیژ دربند

تعداد بازدید:۲۹۱۲
با توجه به انعقاد تفاهم نامه با شرکت توریستی ورزش‌های کوهستان ، استفاده از خدمات (تفریحی، ورزشی، گردشگری مجموعه تفریحی توریستی تله سیژ دربند برای کلیه کارکنان شاغل و بازنشسته دانشگاه تهران فراهم شد.
مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری تله سیژ دربند

به اطلاع می‌رساند پیرو انعقاد تفاهم نامه آذر ماه ۱۴۰۲ اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران و شرکت توریستی ورزش‌های کوهستان، کلیه همکاران و بازنشستگان ارجمند دانشگاه می‌توانند با ارائه کارت پرسنلی معتبر، تا پایان اسفندماه ۱۴۰۳ از خدمات (تفریحی، ورزشی، گردشگری و …) با تعرفه ویژه دانشگاه تهران استفاده نمایند.

تله سی یژ دربند نیم قرن خاطره

اگر قصد کوهنوردی دارید یا دور از هیاهوی شهر به دنبال تفرجگاهی کنار چشمه هستید دربند گزینه مناسبی است. در تله دربند می‌توانید یک روز هیجان انگیز و نشاط آور را تجربه کنید. می‌توانید این مسیر زیبا را با تله سیژ طی کنید و حس هیجان و ترس مثبتی را تجربه کنید و شهر را مانند پرنده‌ای از ارتفاعات تماشاگر باشید. لذت بردن از هوای تازه و طبیعت زیبای دربند همراه با هیجان سوار شدن تله سیژ دو چندان می‌شود.

تله سیژ یکی از ورزش‌های پر هیجان است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اما دقیقاً تله سیژ چیست؟

این سوالی است که قرار است تله دربند در این پست به آن پاسخ بدهد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تله سیژ آشنا کنیم تا هر زمان احتیاج داشتید آدرنالین خون خود را بالا ببرید این مکان‌های تفریحی را بشناسید.

تله سیژ چیست؟

تله سیژ نوعی وسیله بالابرنده می‌باشد این بالابر از یک حلقه کابل فولادی پیوسته بین دو ایستگاه تشکیل شده که مجموعه‌ای از صندلی‌ها را جابه‌جا می‌کند و معمولاً تعدادی دکل میانی کابل را نگه می‌دارند. این وسیله بیش‌تر در پیست‌های اسکی و پارک‌ها استفاده می‌شود. وسیله‌های بالابرنده دیگری نیز مانند تله کابین و تله اسکی نیز وجود دارند که تفاوت‌هایی با تله سیژ دارند و تفاوت در این است که تله سیژ به جای کابین و اتاقک از یک سری صندلی ایمن تشکیل شده است.

حال برای اینکه بتوانید از ارتفاع ۷۰۰ متری طبیعت بکر و زیبای چالیدره را تماشا کنید و از روی دریاچه عبور کنید می‌توانید لذت این سفر را با تله سیژ تجربه کنید. نکته دیگری که لازم می دانم بیان کنم این است که برای اینکه در هزینه رفت و برگشت صرفه جویی کنید بهتر است که بلیط رفت و برگشت تله سیژ را با هم بخرید.

مجموعه تفریحی توریستی دربند تهران

افراد برای تفریح و خوش گذرانی روش‌های متفاوتی دارند برخی تفریح را سفرهای گران قیمت می‌دانند و برخی اوقات فراغت خود را با رفتن به سینما و تماشای فیلم پر می‌کنند.

افرادی هم وجود دارند که با رفتن به مناطق و تفرج گاه‌های سر سبز و دیدنی لحظات خوش و خاطره انگیزی را برای خود ایجاد می‌کنند یکی از این مناطق سرسبز و هیجان انگیز دربند تهران می‌باشد.

دربند به دلیل آب و هوای پاک و خنکی که دارد یکی از پر مخاطب ترین مناطق زیبا و دو ست داشتنی تهران می‌باشد که تقریباً تمام افراد تهرانی با شنیدن نام این مکان لحظات خوب و خاطره انگیزی را به یاد می‌آورند.

شما گردشگران گرامی می‌توانید ضمن سفر به دربند و لذت بردن از چشم اندازهای زیبا و آب هوای پاک آن، برای رسیدن به اوج هیجان از تله سیژ دربند نیز استفاده کنید. تله سیژ دربند، در حدود چهل سال پیش محل رفت و آمد کوهنوردان شمال تهران و ساکنان روستاهای واقع در ارتفاعات بود اما به مرور افراد عادی برای تفریح نیز توانستند از آن استفاده کنند و با استفاده از تله سیژ خود را به بالاترین قسمت این منطقه برسانند تا بتوانند طبیعت زیبا را از این ارتفاع نظاره گر باشند.

موضوع تفاهم‌نامه: ارائه تخفیف در پرداخت نقدی بهای خدمات مجموعه تله‌سی‌یژ دربند جهت استفاده کارمندان دانشگاه تهران، در کل روزهای هفته.

روند اجرایی تفاهم نامه

۱- پذیرش مراجعین فقط با ارائه کارت پرسنلی معتبر صادره از سوی دانشگاه و با توجه به ظرفیت و شرایط جوی و فنی مناسب در ساعات اعلام‌شده (در وب‌سایت و صفحه اینستاگرام مجموعه) مقدور می‌باشد.

۲- برای استفاده از تخفیفات مندرج در این تفاهم‌نامه لازم است کارت پرسنلی معتبر در ابتدای حضور به گیشه فروش بلیت تله سی‌یژ ارائه شود. بدیهی ست در غیر این ‌صورت به‌هیچ‌عنوان امکان اصلاح مبلغ و یا استرداد وجه دریافتی وجود ندارد.

۳- مراجعه‌کنندگان می‌بایست پیش از حضور در مجموعه، جهت اطلاع از ساعت کاری و اطمینان از باز بودن خطوط تله‌سی‌یژ و مساعد بودن شرایط جوی با تلفن ۲۲۷۱۹۵۷۷ – ۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

مبلغ بها و نحوه پرداخت:

بهای خدمات ذیل، پس از ارائه کارت پرسنل، به شرح جدول زیر محاسبه و نقداً دریافت می‌گردد.

ردیف

نوع سرویس یا خدمت

درصد تخفیف

۱

بلیط تله‌سی‌یژ (رفت و برگشت)

۳۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت بهای خدمات روز

۲

استفاده از منوی کافه رستوران ویون

۲۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت بهای خدمات روز

۳

استفاده از خدمات غرفه عکاسی

۲۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت بهای خدمات روز

به اطلاع عزیزان می‌رساند ساعات کاری مجموعه تله سی یژ دربند به شرح زیر می‌باشد:

شنبه تا چهارشنبه – از ساعت: ۸:۰۰ تا ۲۱:۰۰

پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت: ۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰

همچنین همکاران ارجمند می‌توانند در صورت نیاز به هرگونه پرسش و یا اخذ اطلاعات تکمیلی با مسئول واحد گردشگری دانشگاه (آقای سنجربیگی) به شماره مستقیم: ۶۶۹۷۲۰۷۷ تماس حاصل فرمایند.

در ادامه تصاویر زیبایی از این منطقه گردشگری را می‌توانید مشاهده کنید.

کلید واژه ها: دانشگاه تهران معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.