پرسش‌های متداول


متقاضیان چگونه از زمان دریافت وام صندوق رفاه کارکنان مطلع می‌شوند؟

با کلیک بر روی گزینه گزارشات در صفحه اصلی سامانه وام / مدیریت جریان کار / پیگیری وام صندوق رفاه / می‌توانند روند کاهش نوبت را مشاهده نمایند.

چنانچه در هنگام ثبت نام، سپرده کامل نباشد تا چه زمانی جهت تکمیل موجودی فرصت داریم؟

.یک ماه پس از ثبت نام در سامانه وام جهت تکمیل موجودی فرصت دارند ‌‌‌‌‌‌‌

جهت تکمیل سپرده و واریز قسط چگونه اقدام کنیم؟ ‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌ با ورود به سامانه وام و انتخاب گزینه افزایش موجودی و پرداخت بدهی می‌توانید اقدام نمائید.

آیا همکاران بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند در سال‌های آخر خدمت متقاضی وام باشند یا به عنوان ضامن معرفی گردند؟

همکاران بیمه تأمین اجتماعی ترجیحاً در سال‌های منتهی به پایان خدمت (دو سال آخر) متقاضی وام نشوند و به هیچ عنوان ضمانت وام همکاران را به عهده نگیرند

واریز اقساط و افزایش موجودی صندوق رفاه به چه شماره حساب می‌باشد؟

شماره حساب: ۱۳۵۷۱۹۷۷۳ به نام پشتیبان صندوق رفاه نزد بانک تجارت

متقاضیان دریافت وام چگونه می‌توانند از نهایی شدن ثبت نام خود اطمینان حاصل نمایند؟

متقاضی ‌‌‌پس از دریافت شماره نوبت (شماره سه رقمی) در لیست متقاضیان وام قرار می‌گیرد.

شرایط ضمانت تسهیلات تجارت گروهی به چه شکل می‌باشد؟

برای وام ۱۰۰ میلیون ریال (یک ضامن رسمی و عضو صندوق بازنشستگی کشوری) و بیشتر از آن تا سقف تسهیلات اعطایی (دو نفر ضامن یک نفر رسمی، عضو صندوق بازنشستگی کشوری و نفر دوم شاغل در دانشگاه).

آیا می‌توان نوبت وام را به فرد دیگری انتقال داد یا خیر؟

خیر. به دلیل سامانه سپاری پرداخت تسهیلات تجارت امکان انتقال به هیچ عنوان مقدور نمی‌باشد.

متقاضیان چگونه می‌توانند از زمان دریافت تسهیلات درخواستی وام بانک تجارت آگاه شوند؟

با توجه به محدودیت اعتبار دریافتی ماهیانه از بانک تجارت، بدیهی است تعداد محدودی از همکاران در هر ماه از تسهیلات مربوطه بهره مند خواهند شد. لذا متناسب با این اعتبار دریافتی و تعداد دریافت کننده وام در هر ماه نوبت همکاران محترم متقاضی مشخص خواهد شد که در مقطع زمانی جاری در هر ماه به تعداد حدوداً ۶۰ نفر از همکاران وام پرداخت می‌شود.

 

فرآیند تسویه حساب بدهی وام تجارت کارکنان صندوق تأمین اجتماعی پس از بازنشستگی به چه شکل است؟

‌‌‌‌‌‌‌کارکنان صندوق تأمین اجتماعی پس از ابلاغ بازنشستگی، به دو روش جهت تسویه وام بانک تجارت اقدام نمایند :۱. واریز کل بدهی به حساب بانک تجارت شماره (۱۳۶۰۳۲۱۰۰) به نام پشتیبان وام کارکنان ۲. کسر اقساط از ضامن / ‏ضامنین.

 

مبلغ تسویه حساب و یا واریز اقساط معوقه به چه حسابی واریز می‌گردد؟

به حساب شماره (۱۳۶۰۳۲۱۰۰) بانک تجارت به نام پشتیبان وام کارکنان واریز گردد.

در بیمه درمان تکمیلی منظور از بیمه گر اول یا بیمه گر پایه چیست؟ ‌‌‌‌‌

طبق ماده دو آیین نامه ۷۴ بیمه مرکزی در مورد بیمه درمان تکمیلی، بیمه‌گر پایه یا بیمه گر اول سازمان‌هایی از قبیل سازمان بیمه سلامت، سازمان تأمین اجتماعی سازمان بیمه نیروهای مسلح و…که طبق قانون بیمه درمان همگانی، موظف به ارائه خدمات درمان پایه‌اند را در بر می گیرد

در زمان مراجعه به بیمارستان طرف قرارداد دریافت معرفی از شرکت بیمه الزامی است؟

‌‌‌‌‌‌‌با توجه به سیستم الکترونیک سدا در صورت مراجعه به بیمارستان‌های طرف قرارداد با ارئه کارت ملی بیمار بستری انجام می‌پذیرد و نیاز به معرفی نامه نمی‌باشد.

در صورت پذیرش بیمار از طریق سیستم الکترونیک سدا و پرداخت فرانشیز بیمار، نحوه دریافت فرانشیز از بیمه گر پایه به چه صورت می‌باشد؟

با توجه به اینکه ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط شرکت بیمه محاسبه گردیده است مبلغ فرانشیز را می‌توانید از بیمه گر پایه دریافت نمائید حداکثر زمان ارسال مدارک از بیمارستان به شرکت بیمه ۲ تا ۶ ماه می‌باشد که ضروریست درخواست دریافت مدارک را به کارشناسان بیمه ایران مستقر در دانشگاه اعلام نماید و در صورت دریافت مدارک نسبت به دریافت سهم بیمه گر پایه از بیمه سلامت: بیمه تأمین اجتماعی و....اقدام نماید. ‌‌‌‌‌

در صورت پرداخت آزاد بیمار در بیمارستان‌های غیر طرف قرارداد نحوه دریافت خسارت چگونه می‌باشد؟

ضروری ست بیمار نسبت به تهیه کپی مدارک اقدام نماید و در صورتیکه بیمه گر پایه بیمه خدمات درمانی (سلامت) یا نیروهای مسلح باشد باید اصل و کپی مدارک به کارشناسان بیمه ایران مستقر در دانشگاه جهت برابر اصل نمودن تحویل گردد و در صورتیکه بیمه تأمین اجتماعی باشد کپی مدارک توسط سازمان تأمین اجتماعی برابر اصل می‌گردد.

پس از انجام مراحل فوق پس از دریافت حواله پرداختی بیمه پایه (سلامت، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح) به همراه مدارک کپی برابر اصل و پس از تکمیل فرم اعلام خسارت به نماینده رفاهی واحد مربوطه جهت پرداخت از طریق شرکت بیمه، اقدام نمائید.

در چه مواردی از جراحی‌ها نیاز به تأیید پزشک معتمد بیمه ایران می‌باشد؟

‌‌‌‌‌‌‌عمل جراحی اسلیو معده یا بای پس معده با بی ام ای BMI بالای ۴۰ (دستور پزشک و مراجعه بیمار) عمل جراحی لیرز پروستات (دستور پزشک، تصویر آخرین سونوگرافی) عمل جراحی لیزیک چشم (دستور پزشک، برگه prk ، مراجعه بیمار ) عمل جراحی سقط جنین ( دستور پزشک ، تصویر آخرین سونوگرافی ) عمل جراحی انحراف بینی ( دستور پزشک ، اسکن بینی یا عکس رادیولوژی،مراجعه بیمار ) تزریق داخل چشمی Eylea ( دستور پزشک، مراجعه بیمار ) عمل جراحی فتق شکمی (دستور پزشک، تصویر آخرین سونوگرافی) استرابیسم چشمی (دستور پزشک، مراجعه بیمار)

در کلیه موارد فوق الزامی ست با مراجعه حضوری به آدرس: خ مطهری – بعد از خ قائم مقام فراهانی – نبش خ سرافراز –جنب بانک تجارت - ساختمان مجتمع خدمات بیمه‌ای شهید مطهری بیمه ایران – اداره خسارت درمان - پزشک معتمد بیمه ایران تاییدیه لازم دریافت گردد.

در بیمه اقساطی به صورت چک یا سفته چنانچه شخصی از پرداخت یک یا تعدادی از اقساط خودداری نماید تکلیف در زمان وقوع حادثه چگونه می‌باشد؟ ‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌در کلیه بیمه نامه‌ها چنانچه هریک از اقساط در موعد مقرر پرداخت نگردد مطابق ماده ده قانون بیمه تعهد شرکت نسبت به حق بیمه پرداختی به کل حق بیمه کاهش می‌یابد و چنانچه حتی بدهی یک روز دیرتر تسویه شود ادامه پوشش بیمه قسط بعد از بازدید کارشناس بیمه میسر است و صرفاً پرداخت اقساط معوقه برای ادامه پوشش کافی نیست. ‌‌‌

آیا پس از صدور بیمه نامه بدنه امکان افزایش تعهدی امکان پذیر می‌باشد؟

هر نوع افزایش تعهدات در بیمه بدنه با کارشناسی مجدد و صدور الحاقیه و البته پرداخت حق بیمه امکان پذیر می‌باشد.

در صورت گم شدن بیمه نامه ثالث خودرو چگونه باید اقدام نمود؟

با توجه به درخواست بیمه شده از محل صادر کننده بیمه نامه مراتب جهت صدور المثنی اقدام می‌گردد. ‌‌‌‌

تفاوت پس‌انداز نمودن وجوه اندک در بانک با خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟

برای سرمایه گذاری در بانک، چنانچه بخواهید سود دریافتی شما قابل توجه باشد، باید در ابتدا مبلغ قابل توجهی را پس‌انداز نمائید.

سپرده گذاری در بانک‌ها به دو صورت انجام می‌شود: سپرده گذاری در انواع حساب‌های بلند مدت بانکی: این نوع سرمایه گذاری معمولاً مستلزم داشتن سرمایه هنگفتی است که به صورت یکباره سپرده گذاری شده و تا پایان مدت قرارداد قابل برداشت و استفاده نیست و در صورت استفاده، میزان نرخ سود آنها متناسب با مدت زمان سپرده گذاری تعدیل و جریمه می‌شود.

در هیچ یک از دو روش بالا هیچکدام از مزایای پوشش‌های بیمه‌ای ارائه نمی‌شود.

ولی در بیمه عمر و سرمایه گذاری:

با پرداخت تنها یک حق بیمه، شرکت بیمه در صورت فوت بیمه شده می‌بایست تمام سرمایه فوت تعیین شده و حتی سرمایه فوت بر اثر حادثه را به استفاده کنندگان پرداخت نماید، در حالیکه در سپرده گذاری در بانک چنین پوششی وجود ندارد. بنابراین برای پوشش این خطرات و نیز جبران سایر هزینه‌ها، شرکت‌های بیمه ناگزیر به داشتن ذخیره معقولی هستند تا بتوانند تعهدات خود را ایفا نمایند..

بنابراین از مزیت‌های بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری به طور خلاصه می‌توان به ارائه پوشش‌های بیمه‌ای از ابتدای قرارداد، امکان برداشت از اندوحته، اخذ وام بدون ضامن....و غیره اشاره نمود.

من بیمه تأمین اجتماعی دارم، چرا باید بیمه عمر و سرمایه گذاری خریداری نمایم؟

اول اینکه بیمه‌های اجتماعی از جمله تأمین اجتماعی و خدمات درمانی، ماهیت درمانی دارند یعنی عمدتاً حق بیمه‌های پرداختی شما صرف هزینه‌های درمانی می‌شود و تفاوت بسیاری با بیمه عمر و سرمایه گذاری دارند. شما می‌توانید بیمه عمر و سرمایه گذاری را به عنوان مکمل بیمه‌های تأمین اجتماعی خریداری کنید.

در صورت فوت فرد در بیمه تأمین اجتماعی غیر از مبلغ ناچیزی از هزینه کفن و دفن پولی به بازماندگان پرداخت نمی‌شود، در حالی که در بیمه عمر و سرمایه گذاری چنانچه خدای ناکرده اتفاقی برای بیمه‌گذار بیافتد حتی اگر یک قسط از حق بیمه را هم پرداخت کرده باشد، علاوه بر پرداخت سرمایه فوت و اندوخته ریاضی، چنانچه پوشش فوت بر اثر حادثه هم خریداری شده باشد، تا ۳ برابر سرمایه فوت، به بازماندگان پول پرداخت می‌گردد. درحالیکه در بیمه تأمین اجتماعی، حقوق به بازماندگان تحت شرایط خاص تعلق می‌گیرد.

حق بیمه‌های پرداختی شما به سازمان تأمین اجتماعی قابلیت بازخریدی ندارد. شما ۷% حقوق دریافتی را ماهیانه بابت حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می‌نماید، اگر استفاده‌ای هم از آن نکنید نمی‌توانید مبالغ پرداختی خود را بازخرید کنید. درحالیکه در بیمه عمر و سرمایه گذاری، حق بیمه‌های پرداختی شما برخلاف تأمین اجتماعی امکان بازخریدی داشته و در پایان دوره به همراه سود با بهره مرکب محاسبه می‌شود و به صورت یکجا و یا مستمری قابل دریافت می‌باشد

آیا بازنشستگان هم می‌توانند از خدمات شرکت‌های مسافرتی و گردشگری طرف قرارداد استفاده نمایند؟

بله. کلیه همکاران شاغل و بازنشسته دانشگاه می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

آیا برای دریافت خدمات انفرادی از شرکت‌های طرف قرارداد نیاز به معرفی نامه از اداره کل امور رفاهی دانشگاه داریم؟

خیر. با ارائه حکم کارگزینی می‌توانید از کلیه خدمات به صورت نقد و اقساط استفاده نمائید

آیا امکان خرید اعتباری از شرکت برای انجام مأموریت‌های اداری وجود دارد؟

بله. با ارسال درخواست کتبی از طرف معاون اداری و مالی مربوطه جهت معرفی همکار و مشخصات سفر، تمام خدمات در مأموریت‌های اداری واحد مربوطه از طرف اداره کل امور رفاهی به صورت اعتباری خرید می‌شود و پس از ارسال صورت حساب از طرف شرکت برای حسابداری واحد ارسال خواهد شد.

همکاران دانشگاه چند بار می‌توانند از کدهای تخفیف استفاده کنند؟

این مورد بستگی به حجم درخواست‌های آنها دارد. همه همکاران می‌توانند از یک کد تخفیف استفاده نمایند.

ساعات شروع به کار فعالیت روزانه باشگاه از چه ساعتی می‌باشد؟

‌‌‌‌‌‌‌در حال حاضر باشگاه در وعده صبحانه: همکاران دانشگاهی از ساعت ۶:۴۵ الی ۷:۴۵ - دانشجویان و سایر میهمانان از ساعت ۶:۴۵ الی ساعت ۹:۰۰، وعده ناهار: همکاران دانشگاهی از ساعت ۱۱:۳۰ لغایت ۱۴ - دانشجویان و سایر میهمانان از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۵و وعده شام: از ساعت ۱۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰ آماده ارائه خدمات می‌باشد.

خدمات باشگاه شامل چه مواردی می‌باشد؟ ‌

‌‌‌‌‌‌‌باشگاه در حال حاضر در وعده صبحانه، ناهار و شام در تمامی روزهای هفته (بجز ایام تعطیل) آماده ارائه خدمات می‌باشد. همچنین انجام مراسم‌ها، میهمانی‌ها و ولیمه در وعده‌های مختلف غذایی و میان وعده، با رزرو قبلی امکان پذیر می‌باشد. (مراسم‌های عروسی و سخنرانی‌های بدون اخذ مجوز، ممنوع می‌باشد)

در نظر است بزودی کافی‌شاپ باشگاه نیز راه اندازی گردد که متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

نوع مواد اولیه مورد استفاده و نظارت بر طبخ و توزیع غذاهای باشگاه به چه صورتی می‌باشد؟

‌‌‌‌‌‌‌کلیه مواد اولیه مورد استفاده در طبخ و توزیع غذاهای باشگاه توسط کارشناسان ناظر باشگاه کنترل می‌گردد و بازدیدهای مستمر توسط کارشناسان بهداشت و تغذیه دانشگاه صورت می‌پذیرد. برنج‌های مورد استفاده از نوع ۱۰۰ درصد ایرانی درجه یک، گوشت و مرغ‌های مورد استفاده به صورت گرم و تازه و روغن‌ها از نوع مایع می‌باشد. مابقی اقلام نیز از نوع معتبر و دارای تاریخ تولید و انقضا می‌باشند.

جهت رزرو مراسم‌ها و میهمانی ها به چه نحوی باید اقدام نمود؟

رزرو سالن‌های باشگاه دانشگاه جهت انجام مراسم‌ها و میهمانی‌ ها به صورت حضوری با مراجعه به محل باشگاه (تهران- خیابان ۱۶ آذر – داخل پردیس مرکزی دانشگاه – باشگاه دانشگاه) و همچنین ارائه نامه درخواست به اداره کل امور رفاهی دانشگاه امکان پذیر می‌باشد.

جهت مراجعه و بازدید از سالن‌ها با شماره تلفن‌های ۶۶۴۰۰۰۳۳-۶۱۱۱۲۴۵۳-۰۹۳۷۹۹۲۸۳۸۹ تماس حاصل فرمائید.

(همکاران و واحدهای دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران در ورودیه تالارها شامل ۵۰ درصد تخفیف می‌باشند)

رؤیت منو‌های غذایی باشگاه به چه صورتی امکان پذیر است؟

با مراجعه به صفحه اصلی سایت اداره کل امور رفاهی دانشگاه در بخش مربوط به باشگاه دانشگاه، روی لینک منو‌ی غذایی صبحانه، نهار و شام کلیک نموده و برنامه غذایی هفتگی قابل مشاهده می‌باشد.

امکانات هتل امید شامل چه مواردی می‌باشد؟

هتل امید دارای ۲۳ باب اتاق (یک تخته، دو تخته، سه تخته، سوئیت بزرگ و سوئیت کوچک) می‌باشد و با دارا بودن پارکینگ، رستوران، اینترنت وای فای رایگان، صبحانه رایگان، نمازخانه، لاندری، صندوق امانات شخصی و سیستم گرمایش و سرمایش مناسب آماده ارائه خدمات جهت اقامت میهمانان دانشگاهی و غیر دانشگاهی می‌باشد.

(در صورت صدور معرفی نامه توسط اداره کل امور رفاهی دانشگاه، در اقامت همکاران و واحدهای دانشگاه تهران تخفیف لحاظ می‌گردد)

نحوه رزرو هتل امید به چه صورتی می‌باشد؟

جهت رزرو هتل امید, به سایت ایران هتل مراجعه نموده و یا با شماره ۶۶۴۹۵۱۶۹ (پذیرش هتل) تماس حاصل فرمایید.‌‌‌‌‌‌‌

مزایای هتل امید چه مواردی می‌باشد؟

هتل ۲ ستاره امید، در محیطی آرام و دنج با دسترسی آسان به پارک لاله، مراکز و مجتمع‌های بزرگ تجاری و خرید، ایستگاه مترو، مجموعه موزه‌های پارک لاله، بیمارستان‌ها و… و با فواصل کوتاه نسبت به فرودگاه مهرآباد و ایستگاه راه آهن آماده ارائه خدمات اقامتی به همکاران دانشگاه و میهمانان غیر دانشگاهی می‌باشد.