بیمه درمان تکمیلی(بخشنامه)

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۵ کد : ۳۳۳۸۸ اخبار برگزیده اطلاعیه ها و بخشنامه ها واحد بیمه
تعداد بازدید:۲۳۳۸
پیرو قرارداد منعقده بیمه درمان تکمیلی با شرکت بیمه رازی، واحد بیمه اداره کل رفاه وسلامت کارکنان دانشگاه، بخشنامه ای صادر نمود.

((قابل توجه کلیه همکاران محترم، رؤسا و معاونین محترم دانشکده گان، دانشکده‌ها، مراکز، مؤسسات و واحدهای ستادی دانشگاه تهران))

ضمن عرض تبریک بابت فرارسیدن عید نوروز باستانی و ماه مبارک رمضان و آرزوی سلامتی و بهروزی در پرتو الطاف بیکران خداوندی برای همکاران دانشگاه و خانواده محترمشان به استحضار می‌رساند پیرو قرارداد منعقده بیمه درمان تکمیلی با شرکت بیمه رازی توجه به نکات زیر ضروری می‌باشد.

  • بر اساس قوانین ابلاغی از طرف بیمه مرکزی کلیه محاسبات ارزیابی در کلیه بیمه‌ها یکسان و بر اساس تعرفه‌های سالیانه اعلامی از طرف وزارت بهداشت و درمان، کتاب ارزش‌های نسبی خدمات و همچنین دستوالعمل های وزارت بهداشت در خصوص استانداردهای ارائه خدمات در بخش‌های مختلف می باشدکه لیست آنها جهت اطلاع همکاران ارسال می‌گردد (اضافه دریافتی مرکز خلاف مقررات و به بیمه‌های تکمیلی مربوط نمی‌باشد). ضمناً یادآور می‌شود ارزیاب خسارت بیمه‌ای شخص حقیقی یا حقوقی مستقلی است که دارای پروانه ارزیابی خسارت بیمه‌ای از بیمه مرکزی بوده و به هیچکدام از شرکت‌های بیمه مرتبط نمی‌باشد و متعهد به بررسی و ارزیابی صحیح و قانونی اسناد می‌باشد.
  1. دستوالعمل های وزرات بهداشت و درمان در خصوص استانداردهای خدمات
  2. تعرفه‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان در بخش‌های مختلف و کتاب‌های مبنای محاسبه
  3. مثال محاسبه یک خدمت
  • با توجه به صدور بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی با ۹۰% تخفیف به مبلغ سالیانه ۳۰,۰۰۰ تومان برای کلیه بیمه شدگان عمر و حادثه در سال گذشته (بغیر از انصرافی‌ها). خواهشمند است جهت تکمیل اطلاعات و دریافت بیمه نامه کد پستی خود را در لینک اعلامی وارد نمائید.

سامانه تکمیل اطلاعات بیمه نامه‌های آتش سوزی منازل مسکونی کارکنان دانشگاه تهران

توجه به نکات زیر جهت بارگذاری مدارک درمانی:

  • بارگذاری مدارک حداکثر تا ۹۰ روز پس از انجام هزینه امکان پذیر می‌باشد (خواهشمند است تا پایان اسفند ماه مدارکی که تاریخ آنها گذشته بارگذاری نمائید)
  • تحویل مدارک بارگذاری شده حداکثر تا ۳۰ روز پس از بارگذاری امکان پذیر می‌باشد در صورت عدم تحویل، بارگذاری مدارک جدید ممکن نیست
  • پرداخت هزینه به بیمه شده پس از بارگذاری و ارزیابی انجام می‌شود و به هیچ وجه منوط به تحویل مدارک نمی‌باشد.(اصل مدارک پس از ارزیابی و یا پرداخت حتماً تحویل گردد)
  • تحویل مدارک در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها در کلیه شعب بیمه رازی انجام می‌گردد
  • شماره تماس پاسخ گویی شبانه روزی در خصوص مرکز طرف قرارداد، پیگیری واریزی، ارتباط با کارشناسانو ....۰۲۱۸۲۸۷ می‌باشد.
  • در صورت بارگذاری اسناد، تحویل عکس‌های رادیوگرافی و رادیولوژی‌ها نیاز نمی‌باشد.. مدارک جواب گزارش‌های مانند (آزمایش، سونو، نوارقلب) تنها کپی آنها کفایت می‌کند.
  • پس از بارگذاری مدارک، حداکثر پس از ۴۸ ساعت ارزیابی و حداکثر ۲۴ ساعت پس از ارزیابی پوشه بندی و ارسال به مالی می‌شود و حداکثر ۱۰ روز کاری پس از ارسال به مالی پرداخت می‌گردد (حداکثر ۱۴ روز کاری از تاریخ ارزیابی هزینه‌ها واریز می‌گردد)
  • (جدید): پس از ارسال هزینه به مالی، پیامکی از طرف بیمه رازی به بیمه شدگان با محتوای زیر ارسال خواهد شد. (پیامک بانکی واریز به صورت جدا ارسال خواهد شد):"" (جناب آقای / سرکار خانم بیمه شده محترم شرکت بیمه رازی مبلغ.....بابت حواله خسارت بیمه نامه درمان گروهی شما رسیدگی و جهت پرداخت به امور مالی ارسال گردید. بیمه رازی در اوج) ""
  • به دلیل سیستمی بودن کلیه فرایند ها هزینه‌هایی که شماره پرونده انها یکسان است با هم جمع و واریز می‌گردد (در سامانه سیناد به صورت تفکیکی قابل مشاهده می‌باشد)
  • در صورت اعتراض پیغام خود را به شکل زیر به شماره ۰۹۹۹۹۸۵۶۸۳۰ در ایتا ارسال نمائید ((کدملی، شماره پذیرش، علت اعتراض، شماره موبایل)) یا به صورت حضوری به کارشناس ارزیاب دانشگاه سرکار خانم وزیری مراجعه نمائید.
  • در صورتی که هزینه‌ها توسط فرد بارگذاری نشده باشد و مدارک نقص داشته باشد در همان روز مدارک با فرم مربوطه در باکس مربوط به واحد همان بیمه شده قرار داده می‌شود تا نماینده واحد پس از مراجعه حضوری مدارک را جهت تکمیل تحویل نمایند.
  • کلیه هزینه‌ها نیاز به دستور پزشک، صورتحساب ممهور به مهر مرکز ارائه دهنده خدمت و مدارک پزشکی مورد نیاز برای آن خدمت می‌باشد که به پیوست مدارک مورد نیاز جهت اطلاع ارسال می‌گردد.
  • در صورتی که هزینه‌های بارگذاری شده گم شده باشد لازم است آن هزینه واریز شده به بیمه رازی عودت گردد تا امکان بارگذاری مجدد مدارک ایجاد گردد و یا با مسئول واحد بیمه سرکار خانم رفیعی مکاتبه گردد.
  • بیمه شدگانی که به ص ورت مکرر هزینه‌های تکراری ثبت می‌نمایند در لیست سیاه قرار می‌گیرند و امکان بارگذاری برای آنها وجود ندارد
  • از آنجایی که دریافت خدمات عینک بیش از دو نفر در خانواده به صورت همزمان نیاز به دریافت تاییدیه اپتومتر معتمد دارد، پزشک معتمد روزهای دوشنبه از ساعت ۹-۱۲ در واحد بیمه مستقر می‌باشد
  • برخی از هزینه‌ها قبل از انجام نیاز به تأیید پزشک معتمد دارد که لیست این خدمات و ادرس پزشک معتمد به پیوست ارسال می‌گردد
  • در دو خدمت زایمان و نازایی و بیمارستان‌هایی که به صورت افلاین بیمه شدگان را پذیرش می‌کنند جهت دریافت خدمات نیاز به دریافت معرفی نامه از کارشناسان بیمه می‌باشد که با ارسال دستور پزشک و کپی کارت ملی به شماره موبایل ۰۹۹۹۹۸۵۶۸۳۰ معرفی نامه صادر و به مرکز ارسال می‌گردد (نیازی به مراجعه حضوری بیمه شده نمی‌باشد)
  • اعتبار معرفی نامه پنج روز می‌باشد
  • پرونده‌های بیمارستانی که به صورت آزاد توسط بیمه شده پرداخت شده ابتدا باید به بیمه گر اول (خدمات درمانی یا تأمین اجتماعی) تحویل گردد و پس از دریافت تاییدیه پرداختی بیمه گر اول به همراه کپی مدارک در سامانه بارگذاری گردد.

‌‌‌‌‌‌

سایر رشته‌ها و نکات:

خدمات در ایام نوروز ۱۴۰۲:

از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در صورت نیاز به صدور معرفی نامه یا پاسخ گویی اضطراری با شماره ۰۹۹۹۹۸۵۶۸۳۰ تماس حاصل فرمائید.

 

کلید واژه ها: دانشگاه تهران اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌ معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.