با هدف ارائه خدمات مسافرتی، تفریحی و گردشگری به همکاران و بازنشستگان دانشگاه تهران

تور سراوان و روستای پلکانی ماسوله(برگزار شد)

تعداد بازدید:۴۴۷۸
احتراما به استحضار می‌رساند پیرو هماهنگی صورت گرفته، همکاران محترم میتوانند نسبت به‌‌‌‌‌‌‌ ثبت نام در تور یک‌ و نیم روزه سراوان و روستای پلکانی ماسوله، مورخ ۱۹خرداد ماه سال جاری (به صورت نقد و اقساط)، اقدام نمایند.
تور سراوان و روستای پلکانی ماسوله(برگزار شد)

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ماسوله http://kados2.blogfa.com/ رمضان نیک نهاد)

((قابل توجه کلیه کارکنان گرامی و اعضای محترم هیأت علمی، رؤسا و معاونین محترم پردیس‌ها، دانشکدگان، مراکز، مؤسسات و واحدهای ستادی))

واحد گردشگری اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه سفرنامه ای خاص برای شما در نظر دارد‌… سفر به مرداب سراوان و روستای پلکانی ماسوله …

ماسوله نگین گردشگری ایران

شهری با قدمتی از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال است. نخستین کاوش‌های باستانی در این محوطه توسط هیئت پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی استان گیلان از شهرهای در شهریور ۱۳۷۴ انجام شد. یافته‌های باستان‌شناسان از معادن آهن و کوره‌های ذوب فلزات نشان داد که کهنه ماسوله در قرن پنجم تا هشتم هجری از مراکز مهم ایران در زمینه فلزکاری به شمار می‌رفته است. یکی از کشفیات گروه باستان‌شناسی، سفال‌های آبدار با رنگ‌های متنوع، متعلق به دوره سلجوقی بود که اهمیت و اعتبار تاریخی این شهر را نشان می‌دهند. پس از این کشفیات، کهنه ماسوله در شهریور سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

شهر پلکانی ماسوله یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران و خاصه منطقه گیلان است که در نزدیکی رشت و فومن قرار گرفته است. آب و هوای مناسب، غذای محلی و با قیمت مناسب، هتل‌های با معماری جالب و زیبا، و جاذبه‌های توریستی و گردشگری از این شهر، یک جاذبه گردشگری عالی ساخته است.

ماسوله از دیدنی‌های فومن، جایی است که جنگل و زمین با هم به یک سکونتگاه انسانی شکل داده‌اند، آن هم با کمترین تغییر و صدمه رسانی به شکل طبیعی زمین. ماسوله یکی از سکونتگاه‌های مهم منطقه است که شهرت و اعتباری بین‌المللی دارد.
خیلی‌ها قبل از سفر با تور ماسوله، آن را به خاطر شکل کلی پلکانی‌اش می‌شناسند. کوچه پس کوچه‌های پلکانی و شیب درشیب ماسوله به تنهایی جزو مهمترین جاذبه‌های ماسوله محسوب می‌شود. اما باید مراقب باشید که خیلی وقتتان را برای پرسه‌گردی در ماسوله نگذارید چون ممکن است یک روز کامل در فضای ماسوله بچرخید اما باز هم از آن سیر نشوید. اما ما به شما می‌گوئیم که فقط این نیست و این شهر کوچک کلی دیدنی‌های چشم‌نواز دیگر هم داره که باید اینجا باشید تا بتوانید آنها را از نزدیک ببینید و لذت ببرید.

دریاچه سراوان

جاذبه بکر پارک جنگلی سراوان و از جاهای دیدنی رشت در نزدیکی شهر است. این دریاچه در سمت چپ ورودی فاز دوی پارک جنگلی سراوان قرار دارد و منظره زیبای آن جلوه‌ای خاص به این پارک جنگلی بخشیده است. در نگاه اول بسیاری از گردشگران تصور می‌کنند که چمنزاری گسترده در مقابلشان قرار دارد؛ اما این‌طور نیست. خزه‌های حاصل از رطوبت محیط و نوعی افت در درختان منطقه، با پوششی سبز سراسر دریاچه را پوشانده‌اند.

اگر برای بازدید از مرداب سراوان رشت صبح هنگام را انتخاب کنید، منظره دریاچه و جنگل سرسبز در میان مه صبحگاهی شما را مبهوت خواهد کرد و گشت و گذار روی دریاچه سراوان در میان درختان سر به فلک کشیده برایتان خاطراتی فراموش‌نشدنی خواهد ساخت. در طول حرکت روی مرداب سراوان می‌توانید ماهی‌های زیادی را در آب ببینید.

خدمات تور

  • بیمه مسئولیت, یک وعده صبحانه, یک پک پذیرایی میان وعده, راهنمای رسمی میراث فرهنگی, صرف صبحانه در مسیر, بازدید از دریاچه سراوان, بازدید از ماسوله, قایق‌سواری و ورودی (هزینه به عهده میهمان)، شرایط پرداخت اقساطی برای همکاران دانشگاه تهران (نقد و اقساط، ۴ قسط).

سوغاتی‌های تور ماسوله

می‌توانید سوغاتی‌هایی نظیر کلوچه، زیتون، ماهی و صنایع دستی متنوعی را برای خود خریداری کنید.

لوازم مورد نیاز تور ماسوله

باتوم کوهنوردی، بادگیر، پانچو، پتو سفری، دارو و لوازم شخصی، دوربین عکاسی، زیرانداز، شناسنامه برای متأهلین، عینک آفتابی، فلاسک یا قمقمه، لباس مناسب سفر، کارت ملی برای مجردها، کرم ضدآفتاب، کفش کوهنوردی، کوله یک روزه

شرایط خاص تور ماسوله یک‌و نیم روزه

به دلیل داشتن پیاده‌روی در این تور، برای کودکان زیر ۶ سال و بالای ۶۰ سال مناسب نمی‌باشد.

زمان و محل حرکت تور

تاریخ: ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ رأس ساعت ۱۲ شب از درب اصلی ساختمان مرکزی دانشگاه تهران.

موقعیت جغرافیایی ماسوله کلیک کنید.

ظرفیت تور

۴۰ نفر * شروع قیمت: ۴۰۰.۰۰۰ تومان


روش ثبت نام و رزرو

  1. تکمیل نمودن فرم درخواست معرفی‌نامه در سایت اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه، لطفاً اینجا را کلیک نمائید.
  2. تماس با پشتیبانی شرکت جهت رزرو و دریافت اطلاعات تکمیلی از طریق شماره‌های اعلام شده: ۰۹۱۹۳۱۸۷۸۹۲-۰۳۱۳۲۰۰۸
  3. دریافت معرفی‌نامه صادره از دبیرخانه ساختمان مرکزی دانشگاه تهران (طبقه همکف، جناب آقای طاهری).

خواهشمند است جهت رزرو و دریافت اطلاعات تکمیلی سفرهای دیگر با واحد گردشگری دانشگاه تهران (شماره تماس: ۶۶۹۷۲۰۷۷ سنجربیگی) اقدام نمائید.

‌‌‌‌‌‌


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: دانشگاه تهران اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران سفر تورهای گردشگری ماسوله


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.