وام بانک تجارت
اداره کل امور رفاهی دانشگاه تهران به منظور ارائه خدمات و تسهیلات مالی به کارکنان محترم، هر ساله اقدام به انعقاد قرارداد دریافت تسهیلات از بانک تجارت شعبه اردیبهشت مینماید.
اعطای تسهیلات به پرسنل معرفی شده دانشگاه تهران در قالب تسهیلات مرابحه بانک تجارت بر اساس شرایط، مدارک و ملاحظات ذیل میباشد:
۱) ارسال درخواست متقاضی مبنی بر دریافت تسهیلات با معرفی ضامن، درج کد پرسنلی و کد ملی برای متقاضی و ضامن از طریق اتوماسیون اداری خطاب به مدیر کل امور رفاهی دانشگاه
تبصره: تسهیلات مرابحه مذکور در مرحله اول شامل افرادی میشود که در سه سال گذشته تسهیلات گروهی تجارت اعطایی از طریق این اداره کل را دریافت نکردهاند لذا در زمان درخواست این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
۲) دریافت معرفی نامه از اداره کل امور رفاهی دانشگاه تهران با ذکر مبلغ تسهیلات و ارائه آن به بانک تجارت شعبه اردیبهشت جهت دریافت استعلام بانکی
۳) عدم اقساط معوقه و چک برگشتی (بدهی غیرجاری) نزد سیستم بانکی کشور توسط متقاضی و ضامن
تبصره: پرداخت تسهیلات توسط بانک پس از اخذ مجدد استعلام انجام خواهد شد.
۴) تأمین مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال در حساب حقوقی نزد شعبه اردیبهشت (در صورتی که معرفی شدگان فاقد حساب نزد بانک تجارت شعبه اردیبهشت باشند نسبت به افتتاح حساب جاری کارت نزد شعبه اقدام نمایند.)
۵) درخواست و ارائه نامه ضمانت و کسر از حقوق توسط متقاضی و ضامن از حسابداری واحد محل اشتغال (امکان ضمانت ضربدری میسر نمیباشد.)
تبصره: سقف تعداد صدور گواهی کسر از حقوق برای کارکنان و اعضای محترم هیأت علمی (رسمی و پیمانی) ۵ فقره میباشد که بند پنج مشمول این سقف نمیباشد.
۶) مبلغ پرداخت تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال بر اساس توان باز پرداخت اقساط اعلام شده در گواهی کسر از حقوق خواهد بود.
۷) سفته و مبلغ اقساط بر اساس مبلغ تسهیلات دریافتی به شرح ذیل میباشد.
۸) ضامن بایستی توان تضمین اقساط را داشته باشد.
مبلغ تسهیلات | نرخ تسهیلات | مبلغ سفته | قسط ماهیانه | تعداد اقساط |
۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال | ۱۸ درصد | ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال | ۶.۳۵۰.۰۰۰ ریال | ۶۰ |
تبصره: امکان ضمانت وام توسط همکاران قراردادی، بازنشسته میسر نبوده و سایر همکارانی که به عنوان ضامن معرفی میشوند میبایست دارای سابقه کمتر از ۲۵ سال باشند.
۹) تکمیل سفته، فرمهای پیوست (امضا و اثر انگشت) بدون خط خوردگی و با خودکار آبی رنگ در حضور پرسنل بانک در قسمتهایی که مشخص شده الزامی است.
ب: مدارک لازم متقاضی و ضامن جهت تشکیل پرونده:
۱) تصویر کلیه صفحات شناسنامه به همراه اصل
۲) تصویر پشت و روی کارت ملی جدید به همراه اصل (یا تصویر پشت و روی کارت ملی قدیم و برگه درخواست کارت ملی)
۳) نامه تعهد کسر از حقوق متقاضی و ضامن (رسمی، پیمانی) از حسابداری واحد محل اشتغال
۴) آخرین حکم کارگزینی
۵) آخرین فیش حقوقی
۶) سفته به مبلغ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
موارد ضروری
۱) اقساط تسهیلات دریافتی به صورت اتوماتیک از حساب حقوقی افراد برداشت میشود بنابراین لازم است مبلغ قسط در زمان سر رسید در حساب حقوقی تأمین شود در غیر این صورت به محض اولین واریزی از حقوق کسر خواهد شد.(در صورت عدم تأمین وجه در زمان سر رسید مبلغ قسط به همراه جریمه تأخیر تادیه میگردد.)
۲) تسهیلات مذکور شامل تمامی همکاران ارجمند هیأت علمی و غیر هیأت علمی شاغل در واحدهای مختلف دانشگاه (به جز همکاران عزیز پردیسهای کشاورزی و منابع طبیعی، فارابی و ابوریحان به علت دارا بودن ردیف بودجه مستقل و همچنین بازنشستگان و موظفین گرامی) میباشد.
۳) ضامن معرفی شده میبایست دارای حساب حقوقی در بانک تجارت باشد.
۴) آن دسته از همکاران محترمی که در شعب دیگر بانک تجارت دارای حساب حقوقی هستند میبایست نسبت به تکمیل فرم دستور پرداخت، و تأیید آن در شعبه مبدا اقدام نموده و اصل فرم را تحویل نماینده بانک در محل دانشگاه نمایند.
۵) چنانچه دریافت کننده وام پیش از سر رسید اقساط بازنشسته شود و یا به هر دلیلی قطع حقوق گردد، میبایست نسبت به تسویه حساب مانده بدهی خود با بانک تجارت شعبه اردیبهشت اقدام نماید. لذا به همکاران محترم توصیه میگردد با توجه به مدت باز پرداخت اقساط (۵ سال) و در نظر گرفتن سابقه خدمتی خود (کمتر از ۲۵ سال) اقدام به دریافت وام نمایند.
ج: مراحل انجام کار:
متقاضیان دریافت تسهیلات به روش ذیل برای تشکیل پرونده اقدام نمایند:
۱- متقاضی با همراه داشتن معرفی نامه صادره از اداره کل امور رفاهی دانشگاه تهران به محل استقرار کارشناس بانک تجارت در میز خدمت واقع در طبقه همکف ساختمان مرکزی دانشگاه مراجعه مینماید.
تبصره: نماینده بانک تجارت یکشنبه هر هفته از ساعت ۹ الی ۱۲ در محل مذکور مستقر میباشد.
۲-پ س از مشخص شدن وضعیت استعلام بانکی مدارک اشاره شده مربوط به متقاضی و ضامن در مکان فوق تحویل کارشناس بانک تجارت میگردد.
نظرسنجی واحد وام و تسهیلات مالی (بانک تجارت)
با توجه به اهمیت موضوع تکریم ارباب رجوع و لزوم آگاهی از نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده شما همکاران گرامی با هدف بهبود خدمات رسانی، با تکمیل اطلاعات فرمهای مربوطه این اداره را یاری نمائید.