برگزاری "بیست و دومین مراسم تقدیر از فرزندان ممتاز خانواده بزرگ دانشگاه تهران" به صورت نمادین

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۲۵ کد : ۱۵۲۷۶ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۳۹
بیست و دومین مراسم تقدیر از فرزندان ممتاز خانواده بزرگ دانشگاه، (دوازدهم اسفند۱۳۹۹) با حضور جمعی از مسئولان و تعداد از برگزیدگان در تالار شهید دهشور پردیس علوم برگزار شد،
برگزاری "بیست و دومین مراسم تقدیر از فرزندان ممتاز خانواده بزرگ دانشگاه تهران" به صورت نمادین

دکتر سعید یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه با تأکید بر نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور گفت: «وظیفه همه ماست که با کمک گرفتن از علم و دانش مسائل و مشکلات کشور را حل‌کنیم و اگر می‌خواهیم در صحنه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم در صحنه بین‌المللی رقابت کنیم، یکی از راه‌ها کمک گرفتن از علم و دانش است".

بیست و دومین آئین تقدیر از فرزندان ممتاز خانواده بزرگ دانشگاه تهران، دوازدهم اسفند ماه با حضور جمعی از مسئولان و تعداد محدودی از برگزیدگان در تالار شهید دهشور پردیس علوم برگزار شد، دکتر یزدانی با اشاره به برگزاری مراسم با حضور حداقلی فرزندان ممتاز خانواده بزرگ دانشگاه، گفت: " به دلیل رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های وزارت بهداشت مجبور شدیم این مراسم را به صورت محدود و با حضور حداقلی برگزار کنیم و باید از عزیزانی که نتوانستیم در خدمتشان باشیم عذرخواهی کنیم"

معاون اداری و مالی دانشگاه تهران، در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک به فرزندان ممتاز و خانواده‌های آنها گفت: " قطعاً این موفقیت فرزندان خانواده بزرگ دانشگاه، حاصل تلاش و توجه پدران و مادران این عزیزان بوده است و باید از این پدران و مادران به دلیل حمایت و تلاش‌هایی که در موفقیت فرزندانشان داشته‌اند، تقدیر شود و شما فرزندان باید قدردان تلاش و حمایت‌های پدران و مادران خود باشید".

دکتر یزدانی با اشاره به اهمیتی که علم و دانش در فرهنگ ایرانی دارد، تصریح کرد: " در این شرایط خاص که کشور با مسائل و مشکلات اقتصادی، تحریم و مسائل و بحران‌ها روبروست، تنها راه برون رفت از این مسائل علم است و اگر از علم و دانش کمک بگیریم می‌توانیم بر تمام این مشکلات فائق بیاییم".

وی تصریح کرد: اتکا و اکتفا به روش‌های سنتی در اداره کشور باعث عقب ماندگی ما خواهد شد و اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید به دنبال روش‌های نوین و راه‌کارهای علمی باشیم و این مسیر، مسیری است که از مدرسه و دانشگاه باید آغاز شود و اتفاق بیفتد.

معاون اداری و مالی دانشگاه تنها راه پیشرفت کشور را دانشگاه‌ها عنوان کرد و تأکید کرد: " دانشگاه‌ها هستند که می‌توانند ابزارهایی خلق بکنند که کشور را از هر لحاظ ارتقا ببخشند و اگر کشور می‌خواهد حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشد نیازمند علم و دانش است و یقیناً تلاش و کوشش شما در مدرسه و دانشگاه کشور را در این مسیر قرار خواهد داد".

وی در پایان سخنان خود افزود: " کرونا در کنار مسائل و خسارت بسیاری که به بار آورد، اما یک سری دستاوردهایی هم داشت و ما را مجبور کرد که بسترهای لازم را برای آموزش‌های مجازی ایجاد و فراهم بکنیم".

مدیرکل امور رفاهی دانشگاه تهران: پروژه ششصد واحدی مسکونی در آستانه عملیاتی شدن است.

مهندس گودرزی، مدیرکل امور رفاهی دانشگاه تهران نیز در این آئین با تبریک به فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه و خیرمقدم به شرکت کنندگان در این آئین گفت: " همانگونه که استحضار دارید امسال دو جشنواره تقدیر از فرزندان ممتاز برگزار شد. جشنواره بیست و یکم که می‌بایست در سال ۹۸ برگزار می‌شد به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهریور امسال برگزار شد و هم اکنون نیز شاهد برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره هستیم".

مدیرکل امور رفاهی دانشگاه تهران افزود: " بسیار علاقمند بودیم همچون ادوار گذشته مراسم با حضور تمامی منتخبین و والدین گرانقدر ایشان با شکوه خاص و ویژه‌ای برگزار می‌شد، اما به دلیل الزام به رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی چاره‌ای جز برگزاری مراسم به‌صورت بسیار محدود، نمادین و مجازی نداشتیم که در همین جا از محضر تمامی منتخبین و والدین گرامی ایشان بدلیل عدم امکان دعوت به حضور در مراسم، عذرخواهی می‌نمایم".

مهندس گودرزی در ادامه سخنان خود گزارشی از برگزاری بیست‌و دومین آئین تقدیر از فرزندان ممتاز خانواده بزرگ دانشگاه ارائه داد. وی گفت: " مطابق روال جشنواره‌های پیشین، امسال نیز از دانش‌آموزان منتخب و ممتاز پایه‌های تحصیلی ششم ابتدایی، نهم، دوازدهم و همچنین پذیرفته‌شدگان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی و مدال و مقام آوران المپیادها و جشنواره‌های علمی و ورزشی و همچنین فارغ‌التحصیلان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید".
مدیرکل امور رفاهی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه امسال نیز در مجموع از ۳۳۷ نفر از منتخبین ممتاز که شرایط لازم را در هر یک از مقاطع کسب کردند تقدیر می‌شود، افزود: " بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از مجموع منتخبین این جشنواره، علاوه بر بالا بودن معدل پذیرفته‌شدگان مقاطع مختلف تحصیلی، فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این دوره نیز جزو فارغ‌التحصیلان برتر بوده‌اند. به عبارت دیگر هم ورودی‌ها و هم خروجی‌های این جشنواره در مقایسه با جشنواره‌های سه دوره گذشته، دارای معدل بالاتر بوده که این خود باعث افتخار و مسرت می‌باشد"

مهندس گودرزی با بیان اینکه دانشگاه تهران به همت، تلاش و غیرت ستودنی شما افتخار می‌کند تصریح کرد: " بدون شک آینده درخشان و روشن این سرزمین با اتکا بر علم و دانش و پژوهش، آینده‌ای امیدوارکننده و قطعاً افتخارآفرین خواهد بود و تلاش، کوشش و همت شما عزیزان ضمن ارزانی داشتن نشاط، شادی و اقتدار به جامعه، باعث شکوفایی، سازندگی و بالندگی این کشور عزیز خواهد شد".

مدیرکل امور رفاهی دانشگاه در ادامه سخنان خود به مهمترین برنامه‌های در دست اقدام و آتی اداره کل امور رفاهی پرداخت.

وی افزود: " افزایش سهم سرانه رفاهی، با توجه به اهمیت این موضوع در سه بخش درون سازمانی، برون سازمانی و توانمند‌سازی، برنامه‌هایی در دست اقدام و پیگیری می‌باشد که البته در این زمینه حمایت و مساعدت‌های ریاست محترم دانشگاه و معاونت محترم اداری و مالی قطعاً مؤثر بوده و در آینده نیز کارگشا خواهد بود".
مهندس گودرزی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر ارائه خدمات سریع و آسان به دانشگاهیان دانشگاه تهران به راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی شامل این اداره اشاره کرد که شامل خدمات مختلف دفاتر خدمات الکترونیک، پلیس +۱۰، پست بانک، باجه‌های بانکی، دفاتر بیمه‌ای است که بتوان به شکل متمرکز مجموعه خدمات را در کوتاه‌ترین زمان و با صرفه‌جویی در وقت به همکاران عزیز به ویژه بازنشستگان ارجمند ارائه کرد.
وی اظهار امیدواری کرد با همکاری معاونت محترم اداری و مالی فضایی مناسب در نزدیکی پردیس مرکزی جهت استقرار دفاتر برای ارائه خدمات یاد شده منظور شود.

مهندس گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات اجرایی و عملیاتی در حوزه زمین و مسکن را برشمرد و گفت: «با توجه با اولویت موضوع مسکن و تأکیدات ریاست محترم دانشگاه و معاونت محترم اداری و مالی و پیگیری‌های بعمل‌آمده و اخذ دستور ویژه از وزیر راه و شهرسازی، دو پروژه ششصد واحدی مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و پروژه موسوم به ۳۵ هکتاری شهر جدید هشتگرد و با الگوی شهر ویژه و مدرن، در آستانه عملیاتی شدن است".

وی در پایان سخنان خود از همکاران اداره کل امور رفاهی و واحدهای که در این شرایط سخت همه‌گیری کووید در برگزاری این آئین همکاری داشتند قدردانی کرد.

جناب آقای مهندس قلم چی نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم که مانند سایر اقدامات دانشگاه تهران نمونه است، موفقیت تحصیلی فرزندان کارکنان دانشگاه تهران را تبریک گفتند.

قرائت پیام دکتر نیلی احمدآبادی خطاب به فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه

گفتنی است در ابتدای این مراسم، پیام دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران خطاب به فرزندان ممتاز کارکنان این دانشگاه قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: " رشد و تعالی علمی و فرهنگی کشور و ساختن آینده‌ای درخشان و امید آفرین نیازمند پویایی، نشاط و خلاقیت برآمده از مسئولیت اجتماعی نسل جوانی است که با کسب دانش و تجربه از محضر استادان و اندیشمندان، در جهت اقتدار و اعتلای جایگاه ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی تلاش می‌نمایند".

در بخش دیگری از این پیام آمده است: " دانشگاه‌ها و مراکز تعلیم و تربیت نیز با فراهم کردن بستر مناسب آموزش و پژوهش به تقویت و شکوفایی استعدادهای آینده سازان این مرز و بوم همت گمارده و با تولید علم و توسعه فناوری موجبات ارتقای جایگاه علمی ایران را در جهان فراهم می‌سازند".


رئیس دانشگاه تهران در پایان می‌افزاید: " دانشگاه تهران افتخار دارد هر ساله تلاش و زحمات فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه را در کسب رتبه‌های برتر در پایه‌های مختلف تحصیلی ارج نهاده و مراتب تقدیر و سپاس خود را برای کسب این موفقیت ابراز نماید".

در پایان این آئین که با حمایت مادی و معنوی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی برگزار شد به ۳۰ از نفر از برگزیدگان که به صورت مجازی در این آئین حضور داشتند به قید قرعه هدایایی تعلق گرفت. همچنین در پایان از فرزندان ممتاز خانواده بزرگ دانشگاه که برای حضور در جلسه به قید قرعه انتخاب شده بودند به نمایندگی از ۳۳۷ نفر از برگزیدگان، با اهدا جوایز تقدیر شد.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.