انعقاد تفاهم‌نامه ساخت و تجهیز مهدکودک ویژه فرزندان اعضای هیأت علمی، غیر هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه تهران

۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۷ کد : ۲۹۲۴۹ اخبار برگزیده مسکن کارکنان اداره خدمات رفاهی
تعداد بازدید:۷۷۶
تفاهم نامه ساخت و تجهیز مهدکودک روز شنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ فی مابین دانشگاه تهران و بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد منعقد شد.
انعقاد تفاهم‌نامه ساخت و تجهیز مهدکودک ویژه فرزندان اعضای هیأت علمی، غیر هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه تهران

این مراسم با حضور دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دکتر عباس مصلی‌نژاد مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دکتر احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دکتر محمود کمره‌ای معاون آموزشی، دکتر مهدی شهبازی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر عبدالرضا سیف، رئیس بسیج اساتید، ابراهیم حسن‌زاده مدیرکل رفاه و سلامت کارکنان و دکتر فاطمه یزدیان مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده و سایر برگزار و کلنگ احداث ساختمان مهدکودک به زمین زده شد.

در این رویداد رئیس دانشگاه تهران گفت: با توجه به سیاست‌های کلی جمعیت و همچنین تلاش برای بالندگی و جوانی جمعیت و در راستای برطرف کردن موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، افزایش فرزندآوری و همچنین تحکیم بنیان و پایداری خانواده لازم است که تسهیلات مناسب به خانواده بزرگ دانشگاه تهران تخصیص پیدا کند.

ایشان افزود: در همین راستا و به عنوان گامی برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و جوانی جمعیت، زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع از مجموعه املاک متعلق به دانشگاه تهران برای احداث مهدکودک اختصاص پیدا کرد و مقرر شد؛ دانشگاه متعهد به تأمین زمین در خیابان ۱۶ آذر برای ساخت مهدکودک باشد و بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد نیز اعتبار و بودجه لازم را برای تمامی مراحل ساخت و تجهیز مهدکودک فراهم نماید. همچنین برنامه‌ریزی و اداره مهدکودک بر عهده اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران است و عوائد حاصل از مهدکودک متعلق به دانشگاه تهران خواهد بود که در جهت ارائه خدمات رفاهی مطلوب به خانواده بزرگ دانشگاه تهران به منظور فراهم نمودن تسهیلات و برنامه‌ریزی لازم برای ترغیب به فرزندآوری صرف خواهد شد.

در ادامه دکتر عباس مصلی‌نژاد، مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: زمینی که دانشگاه تهران برای احداث این مهدکودک اختصاص داده است دارای ارزش قیمتی بالایی است اما فراهم آوردن آرامش برای اعضای دانشگاه هم بسیار ارزشمند است.

وی افزود: آرامشی که راه‌اندازی مهدکودک برای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ایجاد می‌کند و تولید ثروتی که با این آرامش صورت می‌گیرد، دارای ارزش بسیار بالایی است.

‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: دانشگاه تهران اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران مسکن کارکنان دانشگاه اداره خدمات رفاهی


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.

مریم خونساری زاده ۲۵ تیر ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۷
با سلام و احترام. تاسیس مهدکودک قابل تقدیر است اما همکارانی که در مناطقی دورتر مشغول به کار هستند (مثلا بنده انتهای امیر آباد شمالی) دسترسی آنها به مهد کودک سخت خواهد بود همچنین هزینه های بسیار بالای مهدها بخصوص برای اینجانب که دارای دوقلو هستم شرایط را برایم بسیار سخت خواهد کرد. آیا راهکاری برای این افراد هم در نظر گرفته می شود ؟